Basın Bültenleri

Türk ilaç sektörünün lider firması Abdi İbrahim, Farmaskop Ulusal Sağlık İletişimi Ödülleri’nde ‘En iyi Bilinçlendirme-Farkındalık Kampanyası’ kategorisinde birincilik, ‘En iyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyası’ kategorisinde Başarı Ödülü alırken; kampanyalar kategorisinde yarışan tüm rakiplerini geride bırakarak Büyük Ödül’ün de ( Best of Best ) sahibi oldu.
25 Temmuz Çarşamba günü Bahçeşehir Üniversitesi'nde düzenlenen ödül töreniyle ödüllerini alan Abdi İbrahim, 100. yılı onuruna hayata geçirdiği “Akılcı İlaç Kullanımı Kampanyası” ile üç ödüle birden layık görülmenin mutluluğunu yaşadı.
Törende Abdi İbrahim adına ödülleri Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan’dan alan Kurumsal İletişim Direktörü Dr. Yasemin Öngören, Abdi İbrahim’in yüzüncü kuruluş yıldönümü kapsamında hayata geçirilen Akılcı İlaç Kullanımı kampanyasının iş ortaklarıyla yaratılan sinerji sonucunda hayata geçirildiğini ifade etti. Kampanyanın etkisini daha önce kamuoyu araştırması ile ölçümlediklerine de dikkat çeken Öngören “Akılcı İlaç Kullanımı kampanyası devam ederken yaptırdığımız kamuoyu araştırması, kampanyamızın başarısını tüm paydaşlarımız nezdinde kanıtladıktan sonra aynı kampanya ile aldığımız bu iki ödül de başarımızı perçinlemiş oldu. Bugün, Abdi İbrahim olarak; hem toplum sağlığı hem de Türk ekonomisi açısından büyük önem taşıyan kampanyanın gördüğü ilginin ve kazandığımız başarıların gururunu yaşıyoruz” dedi.
Bilinçli ilaç kullanımı konusunda seferberlik başlatan Abdi İbrahim, Akılcı İlaç Kullanımı kampanyasını kamuoyunda farkındalık yaratarak uzun vadede davranış değişikliği oluşturmak amacıyla hayata geçirdi.
Projeye daha yüksek bir erişim sağlamak ve daha geniş kitlelerin ilaç kullanımı konusundaki yanlış alışkanlıklarını kırmaya destek olmak amacıyla, 360° iletişim kampanyası yürüten Abdi İbrahim, özellikle TV reklamları, radyo spotları ve dergi ilanları yoluyla oldukça geniş bir kitleye ulaştı. Facebook ve Twitter gibi sosyal medya mecralarını da kampanya kapsamında kullanmaya devam eden şirket, bilinçli ilaç kullanımını teşvik edecek mesajlarını paydaşlarına ulaştırmaya devam ediyor.
‘Akılcı İlaç Kullanımı’ kampanyası kapsamında; Türkiye genelinde 24 bin eczacıya kampanya öncesi bilgilendirici mektuplar göndererek, detaylı bilgi veren Abdi İbrahim, bugüne kadar 6 şehirde 1.778 Aile Hekimi ve 16 fakültede 2.656 Intern öğrenciye yönelik eğitim toplantısı gerçekleştirdi. Türkiye’deki tüm eczanelere Akılcı İlaç Kullanımı projesine özel olarak tasarlanan 3 milyon poşet ve 30 bin sticker dağıtılarak projenin, uzmanların yanı sıra halka ulaşması da sağlayan Abdi İbrahim, TV reklamları  ile hedef kitlenin % 81’ine ulaştı ve radyo kanallarında yaklaşık 22.000 saniye boyunca 2.286 kampanya spotu kullandı.
Kampanyanın etkisini ölçümlemek üzere bağımsız bir araştırma şirketi tarafından projenin 4. ayında tüm paydaşlarına yönelik bir kamuoyu araştırması da yaptıran Abdi İbrahim; başarısını kamuoyu nezdinde de kanıtladı. Araştırma sonucunda reklamların beğeni oranı %85, Abdi İbrahim hakkındaki görüşlere olumlu etkisi % 79 ve halkın bilinç düzeyi üzerindeki olumlu etkisi ise %73 olarak ölçüldü.
 
R_AbdiIbrahim_farmaskop_BB _260712
SİTE HARİTASI
BİLGİ TOPLUMU HİZMETLERİ
© 2011-2017 Abdi İbrahim İlaç Sanayi ve Tic A.Ş.
Bu sitede yer alan bilgiler, hekim ve eczacıya danışmanın yerine geçmez. Abdi İbrahim ilaçları ile ilgili her türlü bilgi talebinde bize ulaşabilirsiniz;
Tel: 0212 366 8400
E-Posta: info@abdiibrahim.com.tr