Basın Bültenleri


Abdi İbrahim İlaç CEO’su Candan Karabağlı; bu işbirliğinin yaratacağı sinerjiyle Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) pazarındaki etkinliklerini artırmayı hedeflediklerini belirterek; “Bu işbirliği sonucunda Türkiye pazarında önemli başarılar elde ettiğimiz 4 farklı ürünün lisans haklarını Bosnalejik firmasına vererek, 2016 yılında ürünlerimizi farklı coğrafyalarda lisanslandırma yoluyla yaklaşık 40 milyon dolar ciro elde etmeyi hedefliyoruz.” dedi.
Uluslararası pazarlardaki büyüme politikalarına uygun olarak BDT bölgesindeki varlığını güçlendirmek isteyen Abdi İbrahim, bu amaçla tüm Balkan ülkeleri içerisinde en büyük 5 ilaç firması arasında yer alan Bosnalijek şirketi ile stratejik lisans anlaşmasına imza attı.
30 Ocak 2013 tarihinde Bosna Hersek’in Saraybosna kentinde gerçekleşen basın toplantısında; gerçekleşen lisans anlaşması ile, Abdi İbrahim’in İstanbul’da yer alan ve dünyanın en ileri teknolojilerinin kullanıldığı GMP standartlarındaki üretim tesislerinde üretilen 4 farklı ürününün lisans haklarının Bosnalijek şirketine verileceği bilgisi paylaşıldı.
Törende bir konuşma yapan Bosnalijek CEO’su Mr. Nedzad Polic; “Kurulduğumuz 1951 yılından bu yana, büyümemizi sürdürdük. Bugün 180’i aşkın ürün portföyümüzle, ülkemiz ilaç sektörünün Pazar payı liderliğini de elimizde bulunduruyoruz. Bu bağlamda,Türk ilaç pazarının 2003 yılından bu yana lideri olan Abdi İbrahim ile böylesine önemli bir işbirliği gerçekleştirmiş olmaktan dolayı büyük mutluluk duyuyoruz” şeklinde konuştu.
Törende yeni işbirliğine dair detayları basın mensuplarıyla paylaşan Abdi İbrahim CEO’su Candan Karabağlı ise; bu işbirliğinin yaratacağı sinerjiyle Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) pazarındaki etkinliklerini artırmayı hedeflediklerini belirterek; “Abdi İbrahim farklı iş modelleri olan AB üyesi ülkeler dahil, 30’dan fazla ülkeye aktif olarak ihracat gerçekleştiriyor ve 6 ülkede bizzat varlık gösteriyor. Bu pazarların en büyüklerinden biri Kazakistan’daki son ortak girişimimiz olan Abdi İbrahim Global Pharm ortaklığımız. Bosna Hersek’in en büyük ilaç firması Bosnalijek ile gerçekleştirdiğimiz stratejik lisans anlaşması ise; Güney Doğu Avrupa bölgesinin yanı sıra Bosna Hersek’in Türkiye ile tarihi ve ekonomik bağlantısı her iki taraf için de büyüme açısından önemli avantaj sağlayacak.” dedi.
Karabağlı sözlerine; “Bu işbirliği sonucunda Türkiye pazarında önemli başarılar elde ettiğimiz 4 farklı ürünün lisans haklarını Bosnalejik firmasına vererek, 2016 yılında dünyanın farklı coğrafyalarında bu iş kolundaki stratejik işbirliklerimizden yaklaşık 40 milyon dolar ciro elde etmeyi hedeflemekteyiz. Hipertansiyon, Demans ve Kolekstrol tedavilerinde kullanılan 4 farklı ürünümüzün tüm Balkan ülkelerinde tıbbın hizmetine sunulacak olmasından dolayı büyük mutluluk duymaktayız.Bu ürünlerden kolestrol tedavisinde kullanılan ürünümüz Kanada’da, hipertansyon tedavisinde kullanılan iki ürünümüz ise Hollanda ve Belçika pazarlarında Abdi İbrahim markası ile yer almaktadır. Demans tedavisinde kullanılan ürünümüzün ise 11 Avrupa ülkesinde ruhsatlandırma çalışmaları devam etmektedir. Saraybosna’da imzalanan stratejik lisans sözleşmesi, bölgede görüşülmekte olan başka iş modelleri ve ürün çeşitliliği sayesinde bu ortaklığın gelecek yıllarda sürekli bir artış göstereceğine inanıyoruz. ” diyerek devam etti.
Yıllık getirisi 2 milyon dolar olan işbirliği neticesinde, Abdi İbrahim’in Bosnalijek firmasına lisans haklarını verdiği 4 ürünün lansmanı ise 2014 yılında gerçekleşecek.

Abdi İbrahim Sağlık Ürünleri kategorisindeki yatırımlarına devam etti, “Her bi Buruna Bruno”dedi
Yeni yatırım stratejileri kapsamında, Sağlık Ürünleri kategorisine giriş yapan Türk İlaç sektörünün öncü ve lider şirketi Abdi İbrahim, Bruno markası altında sunduğu burun bakım sağlığı ürünleri ile büyümeye devam ediyor.

Bruno ürün ailesinde yer alan Bruno Bebek Serum Fizyolojik, Bruno Çocuk İzotonik Okyanus Suyu Spreyi, Bruno Yetişkin Hipertonik Okyanus Suyu Spreyi, Bruno Antiviral Burun Spreyi ve Bruno Antidry Nemlendirici Sprey ile tüm ailenin ihtiyaçları için farklı ürünler sunan Abdi İbrahim, genişlettiği Bruno burun bakım ailesiyle Sağlık Ürünleri kategorisindeki iddiasını koruyor.
Geçtiğimiz yıl asırlık şirketler arasında yerini alan Abdi İbrahim’in, 2021 Vizyonu doğrultusunda önemli bir adım atarak girdiği Sağlık Ürünleri kategorisindeki Bruno burun bakım ailesi büyümeye devam ediyor.
Türk ilaç pazarında 10 yıldır liderliğini sürdüren Abdi İbrahim bu başarısını, Sağlık Ürünleri kategorisindeki yeni ürünlerle daha da güçlendirmeyi ve bu kategoride de öncü şirketlerden biri haline gelmeyi hedefliyor.
Tüm ailenin burun bakım ihtiyaçları için farklı ürünler sunan Bruno; bebeklerin günlük burun temizliğinde ve burun tıkanıklığının giderilmesine yardımcı olmak için kullanılan Bruno Bebek Serum Fizyolojik, çocuklar için Bruno Çocuk İzotonik Okyanus Suyu Spreyi, yetişkinler için Bruno Yetişkin Hipertonik Okyanus Suyu Spreyi, soğuk algınlığı ve gribin önlenmesine ve tedavisine yardımcı Bruno Antiviral Burun Spreyi ve ofis, uçak, otobüs yolculukları gibi kuru ve kirli havanın olduğu ortamlarda burnun nemlendirilmesine yardımcı Bruno Antidry Nemlendirici Sprey’den oluşuyor.
2003 yılından bu yana kesintisiz devam eden pazar liderliğini güçlendirmek üzere Sağlık Ürünleri kategorisine yatırım yaptıklarını ifade eden, Abdi İbrahim Satış ve Pazarlama Genel Müdürü
Dr. Cüneyt Gedikli,“Abdi İbrahim, kurulduğu günden bu yana  ‘değişime uymak’ değil, ‘değişimi yönlendirmek’ için çaba harcadı. Bugün yine Türk ilaç sektörünün lideri sıfatının omuzlarımıza yüklediği sorumlulukla ‘değişimi yönlendirmek’ için çok önemli bir adım attık.
Sağlık ürünleri kategorisinde yarattığımız Bruno markasıyla, burun bakım ailesi ürünlerini tüketiciler ile buluşturuyor; bu kategorideki girişimlerimiz ile Türk ilaç sektörüne önemli bir ivme kazandırıyor ve dünya ilaç sektöründe büyük bir potansiyele sahip bu kategoride yürüttüğümüz çalışmalar ile yüzümüzü dünyaya dönüyoruz. 2021 Vizyonumuz doğrultusunda iç pazardaki liderliğimizi sürdürülebilir kılmak ve Türkiye’deki gücümüzü dünyaya taşıyarak küresel bir oyuncu olmak hedefiyle ilerliyoruz. Gelecekte Türk ilaç sektörünü gerek kurumsal markamız, gerekse ürün ailesini genişletmeyi planladığımız Sağlık Ürünleri markalarımızla küresel arenada daha büyük başarılarla temsil edeceğimize inanıyoruz” dedi.
Sağlık Ürünleri kategorisine yapılan yatırımlar neticesinde bir yıl gibi kısa bir süre içinde ürün yelpazesinin genişletildiğine dikkat çeken Gedikli,  “İddialı giriş yaptığımız Sağlık Ürünleri Pazarı’nda yarattığımız markalar ile yolumuza emin adımlarla devam ediyoruz. Hedefimiz, Bruno ile burun sağlığı denilince akla gelen ilk marka olmak!” şeklinde konuştu.
Abdi İbrahim Sağlık Ürünleri Pazarlama Direktörü Hayal Tepe ise, burun tıkanıklığının sadece bebeklerde olan bir sorun değil, yetişkinlerde de hayat kalitesinin düşüren, işte ve okulda motivasyon kaybına, iştahsızlığa, uyku yetersizliğine ve beraberinde halsizliğe neden olan bir sorun olduğunun altını çizerken, tıkanan burun sebebiyle ağızdan alınan nefesin üst solunum yolları enfeksiyonlarına da sebep olduğunu belirtti. 
Bu kapsamda, Bruno’nun 2012’deki büyük ses getiren Bruno Bebek Serum Fizyolojik iletişim kampanyasının ardından, 2013 yılındaki yeni iletişim planlarının yetişkin ürünleri odaklı olacağını söyleyen Tepe, Bruno’nun tüm aile için burun bakım ürünleri barındıran şemsiye bir marka olduğunun önemini belirtti.
 
Bu kampanyada da 360 derece iletişim stratejisi ile ilerleyecek olan Bruno, televizyon, radyo ve sosyal medya gibi kitle iletişim mecralarıyla eş zamanlı olarak satış noktası aktiviteleri ile tüketicileri ile buluşarak, burun sağlığı konusunda bilinç yaratıyor olacak.
Reklam kampanyası “evin büyük çocukları babalar” için
Sosyal medya da dahil olmak üzere çok büyük ses getiren Bruno Bebek Serum Fizyolojik reklam kampanyasının ardından Bruno yine çok ilgi çekecek bir reklama imza attı. Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi tarafından ilki gibi esprili bir yaklaşımla oluşturulan yeni reklam filmi,  eğlenceli bir dille “evin büyük çocukları olan babaların” artık burunlarının tıkanmaması nedeniyle eşlerinin ilgisini çekme çabasını ele alıyor.
 
SİTE HARİTASI
BİLGİ TOPLUMU HİZMETLERİ
© 2011-2017 Abdi İbrahim İlaç Sanayi ve Tic A.Ş.
Bu sitede yer alan bilgiler, hekim ve eczacıya danışmanın yerine geçmez. Abdi İbrahim ilaçları ile ilgili her türlü bilgi talebinde bize ulaşabilirsiniz;
Tel: 0212 366 8400
E-Posta: info@abdiibrahim.com.tr