Şubat 04, 2013

Abdi İbrahim dış pazarlarda güçlenmeye devam ediyor

Abdi İbrahim Avrupa atağını yeni ilacıyla sürdürüyor

Türk ilaç sektörünün lider firması Abdi İbrahim, çevre ülkelerdeki büyüme hedefi dahilinde büyük bir başarıya ulaşarak; astım ve alerjik rinit tedavisinde kullanılan dünyadaki satışları 7 milyar USD’yi aşan bir molekülün ilk eş değerini İngiltere, Hollanda ve Belçika’da Abdi İbrahim markasıyla 26 Şubat’ta piyasaya sürüyor.

Geçtiğimiz sene bir asrı geride bırakan Abdi İbrahim, 2011 yılında 5 Avrupa ülkesinde 2 hipertansiyon ürünü için dünyanın en büyük eşdeğer ilaç firmalarından Mylan ile yaptığı lansmanlara bir yenisini daha ekliyor.

Astım ve alerjik rinit tedavisinde kullanılan lider bir ürününü 8 ülkede 7 müşterisi ile beraber ilk eşdeğer ilaç olarak pazara veren Abdi İbrahim, İngiltere, Hollanda ve Belçika’da da kendi markasıyla bu ilacı tıbbın kullanımına sunuyor.

Bir ruhsat da Kanada’dan

Uluslararası pazarlarda kazandığı başarılarına ara vermeden devam eden Abdi İbrahim, Avrupa ve Kanada’daki faaliyetlerine, aldığı ruhsatlarla değer katmayı sürdürüyor.

Kanada’nın 700M USD’yi aşan satış ile dünyanın en büyük ikinci pazarı olduğu kolestrol düzenleyicisi bir ürünü için Aralık ayında ruhsat alan Şirket, 17 Avrupa Birliği ülkesinde de farklı ürünler için ruhsatlandırma çalışmalarına devam ederken, bu pazarlarda 2015 yılında yaklaşık 11M USD ciro hedefiyle faaliyet gösteriyor.

Hedef çevre ülkelerde büyümek

Abdi İbrahim’in global pazarda 30’a yakın lisansörle iş birliği içinde bulunduğunun altını çizen Abdi İbrahim CEO’su Candan Karabağlı “Geçtiğimiz yıl asırlık şirketler arasında yerini alan şirketimizin 10 yıllık stratejisini belirlediğimiz Vizyon 2021’de belirttiğimiz sürdürülebilir liderlik ve küresel oyuncu olma hedefimize emin adımlarla yürüyoruz. Türk ilaç pazarının öncü ve yenilikçi firması olarak uluslararası pazarlardaki başarılarımızı ve iş birliklerimizi ara vermeden sürdürüyor, global pazardaki payımızı artırmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda; uluslararası pazarlarda genişleme stratejimizi çevre ülkelerde büyümek olarak ortaya koyduk. Önümüzdeki dönemde MENA, CIS ve Balkanlar’da gösterdiğimiz faaliyetleri sürdürürken Avrupa ve Kanada’ya ihracatımızı artıracağız” dedi.

Türk ilaç sektörünün lider firması Abdi İbrahim’in, Kazakistan’ın en büyük ilaç şirketlerinden Global Pharm’ın %60 hissesini satın alması ve Bosna-Hersek’in en büyük ilaç üreticisi konumunda olan Bosnalijek ile gerçekleştirdiği iş birliği Abdi İbrahim’in uluslararası pazarlarda attığı adımların önemini artırıyor.

Abdi İbrahim, 2011 yılında, Avrupa sağlık otoriteleri tarafından akredite edilmiş tesislerinde ürettiği iki eşdeğer hipertansiyon ürününü Fransa, Almanya, Hollanda ve İtalya’da aynı anda pazara sunmuş ve sektörde ilk kez bu kadar farklı form ve dozdaki ürünlerinin ihracatını birden fazla Avrupa Birliği ülkesine gerçekleştirmişti.

ABDİ İBRAHİM HAKKINDA:

Abdi İbrahim, 1912 yılından bu yana güçlü vizyonu dinamik yapısı ve çağdaş bakış açısıyla toplum sağlığının iyileştirilmesi için çalışmaktadır. Türkiye ilaç sektörünün lideri olan Abdi İbrahim; 3.400’e yakın nitelikli insan gücüyle sektördeki en yüksek istihdamı yaratan ve en geniş satış kadrosuna sahip ilaç firmasıdır. Türkiye’nin akredite olmuş ilk Ar-Ge merkezini kuran Abdi İbrahim, her yıl cirosunun %5’ini Ar-Ge’ye ayırmaktadır. Portföyündeki 160 marka, 350 milyon kutu üretim kapasitesi ve 30’a yakın lisansör ile başarısını uluslararası platformlara da taşıyarak 30’dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir. İnsana ve çevreye duyarlılık bilinciyle hareket eden Abdi İbrahim 2010 yılında Küresel İlkeler Sözleşmesi Global Compact’a imza atarak, tüm faaliyetlerini güvenilirlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri ile yürütmektedir. 100. yılında “Akılcı İlaç Kullanımı Kampanyası”nı hayata geçiren Abdi İbrahim, kampanya ile toplum sağlığı ve ülke ekonomisi açısından önem taşıyan bilinçsiz ilaç kullanımı konusunda, toplumsal farkındalık düzeyini artırmayı ve uzun vadede davranış değişikliği yaratabilmeyi amaçlıyor. www.abdiibrahim.com.tr