Eylül 26, 2013
Akılcı İlaç kullanımı kampanyası’na bir ödül de altın havan’dan geldi
Abdi İbrahim 100. yılındaki başarılarına Altın Havan Ödülleri’ni de ekledi
Akılcı İlaç Kullanımı Kampanyası’na bir ödül de Altın Havan’dan geldi.
2012 yılında asırlık şirketler arasına giren Abdi İbrahim, Sosyal Sorumluluk kategorisinde toplum sağlığı ve Türk ekonomisi açısından büyük önem taşıyan ve bilinçli kullanıma yönelik farkındalık oluşturmak amacıyla başlatılan “Akılcı İlaç Kullanımı” kampanyası ile Altın Havan Ödülleri’nde “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi” ödülünün sahibi oldu.
Türk ilaç sektörünün lider firması Abdi İbrahim, Eczacı Dergisi tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Altın Havan Ödülleri kapsamında kazandığı ödülünü 5 Kasım 2012 tarihinde Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nde düzenlenen görkemli törenle aldı.
Sektörün en prestijli ödüllerinden olan Altın Havan‘ı kazanmanın Abdi İbrahim için çok büyük bir önem taşıdığını belirten Abdi İbrahim Başkanı Nezih Barut; “Yüz yıldır tıbba ve insanlığa hizmet eden Abdi İbrahim olarak, yüzüncü yıl kutlamalarımız kapsamında hayata geçirdiğimiz Akılcı İlaç Kullanım kampanyamızın Türkiye’nin en prestijli yarışmalarından birinde ödüllendirilmesi bizim için çok gurur verici. Akılcı İlaç Kullanımı kampanyası devam ederken yaptırdığımız kamuoyu araştırması, kampanyamızın başarısını tüm paydaşlarımız nezdinde kanıtladı. Öte yandan aynı kampanya ile aldığımız bu anlamlı ödül de başarımızın altını çizmiş oldu. Sosyal sorumluluğunun bilincinde bir şirket olarak toplumumuzu bilinçlendirmeye Akılcı İlaç ve oluşturacağımız diğer projelerimiz aracılığıyla tüm gayretimizle devam edeceğiz.” dedi.
Akılcı İlaç Kullanımı kampanyası, bilinçli ilaç kullanımı konusunda seferberlik başlatan Abdi İbrahim tarafından kamuoyunda farkındalık yaratarak uzun vadede davranış değişikliği oluşturmak amacıyla hayata geçirildi.
Projeye daha yüksek bir erişim sağlamak ve daha geniş kitlelerin ilaç kullanımı konusundaki yanlış alışkanlıklarını kırmaya destek olmak amacıyla, 360° iletişim kampanyası yürüten Abdi İbrahim, özellikle TV reklamları, radyo spotları ve dergi ilanları yoluyla oldukça geniş bir kitleye hitap ederken, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya mecralarını da kullanarak, bilinçli ilaç kullanımını teşvik edecek mesajlarını paydaşlarına ulaştırmaya devam ediyor.
Proje kapsamında Türkiye genelinde 24 bin eczacıya kampanya öncesi bilgilendirici mektuplar gönderilirken, bugüne kadar 6 şehirde 1.778 Aile Hekimi ve 16 fakültede 2.656 Intern öğrenciye yönelik eğitim toplantısı gerçekleştirildi.
Öte yandan, Türkiye’deki tüm eczanelere Akılcı İlaç Kullanımı projesine özel olarak tasarlanan 3 milyon poşet ve 30 bin sticker dağıtılarak projenin, uzmanların yanı sıra halka ulaşması da sağlandı. TV reklamları ile hedef kitlenin % 81’ine ulaşılırken, radyo kanallarında yaklaşık 22.000 saniye boyunca 2.286 kampanya spotu kullandı.
Kampanyanın etkisini ölçümlemek üzere bağımsız bir araştırma şirketi ise projenin 4. ayında tüm paydaşlara yönelik bir kamuoyu araştırması yaptırıldı. Araştırma sonucunda reklamların beğeni oranı %85, Abdi İbrahim hakkındaki görüşlere olumlu etkisi % 79 ve halkın bilinç düzeyi üzerindeki olumlu etkisi ise %73 olarak ölçüldü.
ABDİ İBRAHİM HAKKINDA:
Abdi İbrahim, 1912 yılından bu yana güçlü vizyonu dinamik yapısı ve çağdaş bakış açısıyla toplum sağlığının iyileştirilmesi için çalışmaktadır. Türkiye ilaç sektörünün lideri olan Abdi İbrahim; 3.400’e yakın nitelikli insan gücüyle sektördeki en yüksek istihdamı yaratan ve en geniş satış kadrosuna sahip ilaç firmasıdır. Türkiye’nin akredite olmuş ilk Ar-Ge merkezini kuran Abdi İbrahim, her yıl cirosunun %5’ini Ar-Ge’ye ayırmaktadır. Portföyündeki 160 marka, 350 milyon kutu üretim kapasitesi ve 30’a yakın lisansör ile başarısını uluslararası platformlara da taşıyarak 30’dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir. İnsana ve çevreye duyarlılık bilinciyle hareket eden Abdi İbrahim 2010 yılında Küresel İlkeler Sözleşmesi Global Compact’a imza atarak, tüm faaliyetlerini güvenilirlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri ile yürütmektedir. 100. yılında “Akılcı İlaç Kullanımı Kampanyası”nı hayata geçiren Abdi İbrahim, kampanya ile toplum sağlığı ve ülke ekonomisi açısından önem taşıyan bilinçsiz ilaç kullanımı konusunda, toplumsal farkındalık düzeyini artırmayı ve uzun vadede davranış değişikliği yaratabilmeyi amaçlıyor. www.abdiibrahim.com.tr