Nisan 11, 2013

Bruno’nun isyankâr bebekleri gümüş effie kazandı

Yeni yatırım stratejileri kapsamında, Sağlık Ürünleri kategorisine giriş yapan Türk İlaç sektörünün öncü ve lider şirketi Abdi İbrahim, Bruno markasıyla, pazarlama dünyasının Oscar’ı sayılan Effie Ödülleri’nde, “Kozmetik-Kişisel Bakım” kategorisinde Gümüş Effie ödülüne layık görüldü.

Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği'nin; Effie Worldwide Inc. İş birliğiyle düzenlediği 2013 Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nın ödül töreni, 1 Nisan Pazartesi akşamı Four Seasons Bosphorus Hotel'de gerçekleşti.

Türk ilaç sektörünün öncü ve lider şirketi Abdi İbrahim, 2013 yılı Effie Ödülleri’ne, sağlık ürünleri kategorisinde yarattığı ilk markası Bruno ile finalistler arasındaydı. O burun tıkanacak arkadaş!” sloganıyla dikkat çeken bir grup isyankar bebeğin hikayesini konu alan reklam kampanyası, “Kozmetik-Kişisel Bakım” kategorisinde rakiplerini geride bırakarak Gümüş Effie ödülünü kazandı.

Her iki yılda bir çeşitli kategorilerde Altın, Gümüş ve Bronz ödüllerin verildiği Effie, hem pazarlama hem de kreatif ekiplerin ödüllendirildiği, pazarlama dünyasının Oscar’ı olarak kabul ediliyor.

Bu yıl beşincisi düzenlenen 28 kategoride altın, gümüş ve bronz olmak üzere 51 ödülün dağıtıldığı yarışmada, katılım gösteren firmaların 215 kampanyası, temel fikir, stratejik durum, hedef, fikrin hayata geçirilmesi ve elde edilen sonuçlar gibi kriterlere göre değerlendirildikten sonra ödüllendirildi.

Bruno’nun 2012 yılında büyük ses getiren ‘O Burun Tıkanacak Arkadaş’ sloganıyla çıkan kampanyası, burunlarının tıkalı olduğu uykusuz gecelerde anneleri başlarından ayrılmayan bir grup isyankar bebeğin Bruno sayesinde tüm gece uyumaları ve annelerinin yanlarından ayrılmasına gösterdiği tepkiyi konu alıyordu.

Ipsos KMG AdWatch verilerine göre belirlenen ve Medicat tarafından yayınlanan 2012’nin en çok hatırlanan ve beğenilen reklamları sıralamasında Bruno Bebek Serum Fizyolojik reklamı tüm kategorilerde üst sıralarda yer aldı.

Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi’nin yarattığı reklam filmi; 2012’nin en çok konuşulan reklamı olarak

1. sırada yer alırken, en beğenilen 3. reklamı ve en çok hatırlanan dördüncü reklamı oldu.

Abdi İbrahim’in sağlık ürünleri kategorisine, 100 yıllık köklü geçmişinin ve yenilikçi anlayışının ışığında yarattığı şemsiye markası Bruno, burun bakım sağlığı konusunda 7’den 70’e tüm aile bireylerine çözüm sunuyor.

Tüm ailenin burun bakım ihtiyaçları için farklı ürünler sunan Bruno; bebeklerin günlük burun temizliğinde ve burun tıkanıklığının giderilmesine yardımcı olmak için kullanılan Bruno Bebek Serum Fizyolojik, çocuklar için Bruno Çocuk İzotonik Okyanus Suyu Spreyi, yetişkinler için Bruno Yetişkin Hipertonik Okyanus Suyu Spreyi, soğuk algınlığı ve gribin önlenmesine ve tedavisine yardımcı Bruno Antiviral Burun Spreyi ve ofis, uçak, otobüs yolculukları gibi kuru ve kirli havanın olduğu ortamlarda burnun nemlendirilmesine yardımcı Bruno Antidry Nemlendirici Sprey’den oluşuyor.

Türk ilaç pazarında 11 yıldır liderliğini sürdüren Abdi İbrahim bu başarısını, Sağlık Ürünleri kategorisindeki yeni ürünlerle daha da güçlendirmeyi ve bu kategoride de öncü şirketlerden biri haline gelmeyi hedefliyor.

ABDİ İBRAHİM HAKKINDA:

Abdi İbrahim, 1912 yılından bu yana güçlü vizyonu dinamik yapısı ve çağdaş bakış açısıyla toplum sağlığının iyileştirilmesi için çalışmaktadır. Türkiye ilaç sektörünün lideri olan Abdi İbrahim; 3.400’e yakın nitelikli insan gücüyle sektördeki en yüksek istihdamı yaratan ve en geniş satış kadrosuna sahip ilaç firmasıdır. Türkiye’nin akredite olmuş ilk Ar-Ge merkezini kuran Abdi İbrahim, her yıl cirosunun %5’ini Ar-Ge’ye ayırmaktadır. Portföyündeki 160 marka, 350 milyon kutu üretim kapasitesi ve 30’a yakın lisansör ile başarısını uluslararası platformlara da taşıyarak 30’dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir. İnsana ve çevreye duyarlılık bilinciyle hareket eden Abdi İbrahim 2010 yılında Küresel İlkeler Sözleşmesi Global Compact’a imza atarak, tüm faaliyetlerini güvenilirlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri ile yürütmektedir. 100. yılında “Akılcı İlaç Kullanımı Kampanyası”nı hayata geçiren Abdi İbrahim, kampanya ile toplum sağlığı ve ülke ekonomisi açısından önem taşıyan bilinçsiz ilaç kullanımı konusunda, toplumsal farkındalık düzeyini artırmayı ve uzun vadede davranış değişikliği yaratabilmeyi amaçlıyor. www.abdiibrahim.com.tr