Haziran 26, 2015
Türkiye’nin en büyük biyoteknolojik İlaç üretim tesisi ‘AbdiBio’nun temeli atıldı
Bir asrı aşkın süredir öncü, cesur ve yenilikçi çalışmalarıyla insanlığa ve tıbba hizmeteden Abdi İbrahim, Türkiye’nin en büyük biyoteknolojik ilaç üretim tesisini kuruyor.İstanbul Esenyurt’ta 100 milyon dolarlık yatırımla gerçekleşecek AbdiBio’nun temelatma töreni; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Sağlık Bakanı Dr. MehmetMüezzinoğlu, Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, Abdi İbrahim YönetimKurulu Başkan Vekili Nesrin Barut Esirtgen, Yönetim Kurulu Üyeleri Ahmet KamilEsirtgen, Cenan Esirtgen, İbrahim Barut ve Erman Atasoy ile çok sayıda davetlininkatılımıyla 26 Haziran’da gerçekleşti.
Törende konuşan Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, biyoteknolojik ürünlerinneredeyse tamamının ithal edildiğine dikkat çekerek, “Türkiye ekonomisinin sürdürülebilir birbüyüme süreci yakalayabilmesi için sanayimizin, daha yüksek katma değer sağlayan ve ileriteknolojiye dayanan bir yapıya dönüşmesi gerekiyor. İlaç sektöründe IMS verilerine göre son 1yılda yaklaşık 3,8 milyar dolarlık ithalat yapıldı, bu rakamın %35’lik kısmını ise biyoteknolojikilaçlar oluşturdu. Dolayısıyla biyoteknoloji alanında gerçekleştirilecek üretim ve ihracat,ekonomimizin en önemli gündemi olan cari açığın da ilacı olacaktır” dedi.
1912 yılından bu yana tıbba ve insanlığa hizmet eden Abdi İbrahim, Türkiye’nin ihtiyacınıntamamına yakınının ithalatla karşılandığı biyoteknolojik ilaçları üretmek için 100 milyon dolarlıkbir yatırıma imza attı.
Tamamlandığında Türkiye’nin en büyük biyoteknolojik ilaç üretim tesisi olacak AbdiBio’nuntemel atma töreni; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Sağlık Bakanı Dr. MehmetMüezzinoğlu, Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, Abdi İbrahim Yönetim KuruluBaşkan Vekili Nesrin Barut Esirtgen, Yönetim Kurulu Üyeleri Ahmet Kamil Esirtgen, CenanEsirtgen, İbrahim Barut ve Erman Atasoy ile çok sayıda davetlinin katılımıyla 26 Haziran’dagerçekleşti.
Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut: “Türk ilaç sektörünün geleceği için umutverici bir adım atıyoruz”
Törende konuşan Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, Türk ilaç sektörününgeleceği için umut verici bir adım olarak nitelendirdikleri yeni tesiste, kimyasal yöntemlerleüretilen ilaçlar tarafından tedavi edilemeyen; kanser, diyabet, romatizma, merkezi sinir sistemive kan hastalıklarında kullanılan biyoteknolojik ilaçlarıüreteceklerini kaydetti.
Dünyada en çok kullanılan 10 ilaçtan 7’sinin biyolojik kökenli olduğunu ve dünya ilaç pazarındabir ‘biyoteknolojik devrim’in yaşandığını kaydeden Nezih Barut, “Dünya ilaç pazarındakigelişmelere paralel olarak bugün Türkiye’de %23 seviyelerinde pazar payına sahip olanbiyoteknolojik ilaçların, önümüzdeki dönemde kullanıma sunulacak yeni biyoteknolojik ürünlerile %30’ları aşması bekleniyor” dedi.
“Biyoteknoloji alanında gerçekleştirilecek üretim ve ihracat, cari açığın da ilacı olacaktır”Bugün Türkiye’de biyoteknolojik ürünlerin neredeyse tamamının ithal edildiğine dikkat çekenNezih Barut, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye ekonomisinin sürdürülebilir bir büyümesüreci yakalayabilmesi için sanayimizin daha yüksek katma değer sağlayan ve ileri teknolojiyedayanan bir yapıya dönüşmesi gerekmektedir. İlaç sektöründe IMS verilerine göre son 1 yıldayaklaşık 3,8 milyar dolarlık ithalat yapıldı. Bu rakamın %35’lik kısmını ise biyoteknolojik ilaçlaroluşturdu. Dolayısıyla biyoteknoloji alanında gerçekleştirilecek üretim ve ihracat, ekonomimizinen önemli gündemi olan cari açığın da ilacı olacaktır.”
Ocak 2017’de tamamlanarak faaliyete geçmesi planlanan AbdiBio’da üretilecek biyoteknolojikilaçların Türkiye’de kullanıma sunulmasının yanı sıra ihraç edilmesinin de hedeflendiğiniaktaran Nezih Barut, “Üreteceğimiz biyoteknolojik ilaçları yurtdışında faaliyet gösterdiğimizülkelere de ihraç etmeyi planlıyoruz. Böylece ithalatın azalmasında olduğu gibi ihracatınartmasında da rol oynayarak, cari açığın düşürülmesi için çift yönlü bir katma değer yaratmakistiyoruz” diye konuştu.
“Hücre bankasından başlayarak nihai ürüne kadar tüm üretim süreçlerini gerçekleştireceğiz”İlaç sanayinin kendini devamlı yenilemek, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmelere de en hızlışekilde uyum sağlamak zorunda olduğuna işaret eden Nezih Barut, bu yeni alanlardan biri olanbiyoteknolojide, üretim tesisinden çalışanına kadar her konunun özel bir uzmanlık gerektirdiğinisöyledi.
Dünya standartlarında ve yüksek teknolojiye sahip olacak AbdiBio adlı yeni tesiste, hücrebankasından başlayarak nihai ürüne kadar tüm üretim süreçlerinin gerçekleşeceğini belirtenBarut, “Sadece yüksek teknolojiye sahip dünya standartlarında bir tesis kurmuyoruz. Yetişmişinsan gücünün az olduğu bu alanda yeni uzmanlar yetiştirerek, sektörümüze ve ülkemize dekatkıda bulunacağız” dedi.
“Çıtayı her gün biraz daha yukarıya taşımanın sorumluluğu ile hareket ediyoruz”Kutsal ve sorumluluğu çok büyük bir iş yaptıklarını ve her zaman daha iyiye ulaşmak için çabasarf ettiklerini kaydeden Nezih Barut, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Merhum dedem EczacıAbdi İbrahim’in 1912’de Küçükmustafapaşa’da açtığı eczaneyle başlayan ve merhum babamEczacı İbrahim Hayri Barut’la devam eden “iyileştirme” yolculuğumuzda üçüncü kuşak olarakbizler de çıtayı her gün biraz daha yukarıya taşımanın sorumluluğu ile hareket ediyoruz. Çünküdoğup büyüdüğümüz bu topluma teşekkür borcumuz var. Babam her zaman “Bizim şirketolarak değerimiz, memleketimize olan katkımızla ölçülür” derdi. Biz de bu inançla bugünekadar olduğu gibi bundan sonra da ülkemize hizmet etmeye ve insanlara şifa dağıtmayadevam edeceğiz. Bunun için de dünyayı yakından takip ediyor ve ülkemize, insanlarımızafaydalı olmak için var gücümüzle çalışıyoruz.”
Bugün sadece Türkiye’de değil, dünyanın dört bir yanında insanların Abdi İbrahim’in ürettiğiilaçları kullandığını söyleyen Barut, “Kazakistan’dan Cezayir’e, Kanada’dan İngiltere’ye ihracatyaptığımız 48 ülkede insanları iyileştiriyoruz. Çalıştığımız her an dünyanın herhangi bir yerindebir çocuğu daha gülümsettiğimizi, bir dedenin daha ağrılarını dindirdiğimizi bilmek kuşkusuzbizlere büyük bir güç veriyor. İşte bu güç ile bugün burada hayallerimizden birini daha gerçeğedönüştürme yolunda önemli bir adım atıyoruz ve bundan büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz”dedi.
Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, gelecekte Türkiye’nin biyoteknolojik ilaçtabölgesel bir güç olacağına inandıklarını ve bu alanda yapılacak tüm yatırım ve çalışmalarıgönülden desteklediklerini de sözlerine ekledi.
Abdi İbrahim Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Üyesi Cenan Esirtgen: “Biyoteknoloji, ilaçsektörüne büyük bir dinamizm kazandıracak”
Törende konuşan Abdi İbrahim Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Üyesi Cenan Esirtgen de,biyoteknolojik ilaç alanındaki yatırımların hem Türkiye hem de Türk ilaç sektörünün geleceğiiçin son derece önemli bir adım olduğuna inandıklarını söyledi. Biyoteknolojik ürünlerin dünyailaç sektöründe gün geçtikçe önem kazandığını kaydeden Cenan Esirtgen, “Ülke olarak henüzyolun başında olduğumuz biyoteknoloji alanında yetkinliklerimizi hızla geliştirmemiz gerekiyor.Türkiye’de bilim insanları ve akademik dünya ile işbirliğinin önünü açacak olan biyoteknoloji,ilaç sektörüne de büyük bir dinamizm kazandıracaktır” dedi.